top of page

פרויקטים

ראשית המוד

פסטיבל איך לא לימדו אותי את זה בבית הספר

מכירים את זה שאתם יושבים עם חברים ואז מתגלגלת שיחה על בית ספר, ואז מישהו אומר משהו בסגנון - "חבל שלא לומדים ערבית בבית ספר. אבל ערבית באמת, לא ספרותית" ואז כולם מהנהנים. ואז מישהו אחר אומר "וגם פנסיה. חבל שלא מלמדים שוב דבר שקשור לפנסיה". ואז כולם מהנהנים. ואז מישהו אחר...ועוד מישהו... ואז עוברים לנושא יותר אטרקטיבי.

יום אחד כאשר נקלעתי לשיחה הזו פתאום חשבתי לעצמי, מה אני יכול לעשות בשביל למנוע מהשיחה הזו לצוץ ולעלות פעם אחר פעם? והגעתי למסקנה הבאה:

 הפתרון המתאים יהיה ללמד בבית הספר את כל הדברים שלא מלמדים בבית הספר. 

מכאן הדרך הייתה קצרה אך עמוסה להולדתו של פסטיבל איך לא לימדו אותי את זה בבית הספר (אגב, יש לכם רעיון לשם אחר? מצד אחד אני אוהב את השם הזה ומצד שני יש בו משהו קצת טיפ טיפה לא קליט)

הביטו בכמה תמונות ואז אם עדיין מעניין לכם תקראו על איך להקים כזה דבר בעצמכם:

נכון תמונות יפות? למטה יש גם סרטון.

אז בואו נדבר טיפה על איך להרים כזה דבר:

בשלב הראשון בודקים עם התלמידים מה הם רוצים ללמוד ולא לומדים כרגע בבית הספר

בשלב השני מוציאים קול קורא לקהילת בית ספר עם רשימת התכנים

בשלב השלישי יוצרים קשר עם המנחים הפוטנציאלים ויורדים איתם לפרטים

בשלב הרביעי משבצים את התלמידים לסדנאות בהתאם להעדפות שלהם

בשלב החמישי והאחרון מוציאים לפועל את הפסטיבל

שני העקרונות הכי חשובים של הפסטיבל

פסטיבל איך לא לימדו אותי את זה בבית הספר חן מרגליתי

1. בחירה, בחירה ושוב פעם... בחירה

האין זה טבעי לאפשר לכל אחד ללכת להעמיק בתחום שמעניין אותו?​ טבעי גם טבעי! 

משום מה, בבתי ספר נדחפת המילה "חובה" ביותר מדי מקומות -זה חומר חובה לבגרות, את זה חייבים ללמד, את זה חייבים ללמוד, חובה להשתתף בטקס, חובה לצאת לטיול...

הפסטיבל מנסה לייצר אי של למידה אחרת. למידה מתוך סקרנות אישית. 

ומה עושים עם ילדים שלא רוצים להכנס לאף סדנה? 

כמה כאלו יש? 5%? עברתם איתם על התוכניה? עדיין לא מצאו שום דבר שמעניין אותם?

אז לא נורא, שלא ישתתפו...

עדיף מאשר שיהיו עם פרצוף חמוץ מול המנחים שמגיעים בהתנדבות...

2. התנדבות של כל מנחי סדנאות הפסטיבל

למה? נתחיל ברמה הפרקטית-תקציבית. סדנה איכותית של שעה של בערך כל דבר מתחילה ב-800 ש"ח וצפונה. אם נחלק 800 ל-15 תלמידים (אנחנו רוצים סדנאות אינטימיות - נקבל 50 ש"ח לתלמיד, ואנחנו רוצים שכל תלמיד יחווה מספר סדנאות...

בקיצור -מלאנטפלים כסף. 

נעבור לרמת האנרגיה - כאשר פרויקט מנוהל ויוצא לפועל על ידי מתנדבים, יש תחושה אחרת באוויר. יש תחושה של יחד, של שותפות, של רצון ליצור טוב. 

והנה הגענו גם לסאבטקסט עבור משתתפי הפסטיבל - צאו וראו! הידע נמצא כאן מעבר לפינה (הרי כל המנחים הם אנשי קהילת בית הספר), ואפילו לא צריך לשלם הון תועפות עליו. 

סדנת בועות סבון ענקיות בול

שני סבבי סדנאות לדוגמה (היו חמישה)
מתוך התוכניה של הפסטיבל השני שהפקתי בתיכון עירוני א' לאומנויות 2022

תוכניה פסטיבל איך לא לימדו אותי את זה בבית הספר השני
תוכנייה פסטיבל איך לא השני

מה האינטרס? עבור מי בדיוק כתבתי את זה?

1. הרבה פעמים אני מספר לאנשים על הפסטיבל והם מתלהבים אז עכשיו יש לי לאן להפנות אותם לקרוא לעומק בצורה מרוכזת

2. הפסטיבל הוא דבר טוב, וזה יהיה מאוד משמח לדעת אם הוא נתן השראה לבתי ספר אחרים (אמן תעדכנו אותי אם אכן כך!)

3. אשמח לסייע לבתי ספר בהוצאה לפועל של פסטיבל מסוג זה, צרו קשר!

תמונת צוות פסטיבל איך לא לימדו אותי את זה בבית הספר הראשון 2021

בתמונה: צוות הפקת פסטיבל איך לא לימדו אותי את זה בבית ספר הראשון (אני בצד ימין)

תיכון עירוני א' לאמנויות, תל אביב 

bottom of page